26 Eylül 2016 Pazartesi

Sessizlik Ancak Bu Kadar Güzel Anlatılabilirdi

Günlük hayatımızda o kadar fazla gürültüye maruz kalıyoruz ki; "yoldan geçen araçların gürültüsü, kalabalığın gürültüsü, saatten gelen tık tık gürültüsü". Hepimiz zaman zaman "biraz sessizlik istiyorum, biraz sessizlik" diyoruz. Çok şey mi istiyoruz
Teknoloji geliştikçe etrafımızdaki gürültüler artıyor, gürültü arttıkça da gelişen teknoloji ile bunu azaltmaya çalışıyoruz.


Uzun zamandır üreticiler elektrik süpürgelerinin gürültüsünü azaltmaya, sesini kısmaya gayret ediyorlar. 
"Evet elektrik süpürgesi dediğin emiş gücü iyi olacak, yerde halıda tozun zerresini bırakmayacak". Ancak artık yeni nesil elektrikli süpürgelerin çoğu bu görevi başarıyla yerine getiriyor zaten. Bu yüzden firmalar; ürünlerinin güçlü ve teknoloji harikası bir süpürge olmasının yanı sıra özellikle "sessizliğine" vurgu yapan reklamlar yapmaya başladılar. 
Bunu açıkça ilk belirten Rowenta Silence Force oldu.

Şimdi Reklamlar
Başarılı bir reklamdı. Aslında çocuklar eğlenceli bir yastık savaşından sonra odayı süpürüyorlardı. Eve gelen anne baba ise çocuklarını uyuyor zannediyorlardı. Süpürge o kadar sessizdi yani.   
Yeni yayınlanmaya başlayan "Beko Elektrikli Süpürge" reklamı bu tarz reklamlar arasında favorim oldu doğrusu. Sloganları da harika:
 "Göz açıp kapayıncaya kadar süpürülür". 
Reklamda süpürgenin sessizliğinden hiç bahsedilmiyor ama o kadar güzel göstermişler ki "dökülen veya kırılan şey bir anda yok olmuş ve yer tertemiz". Süpürgenin varlığı bile hissedilmiyor.
"Sessizlik Ancak Bu Kadar Güzel Anlatılabilirdi".  

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder