19 Mayıs 2016 Perşembe

İki Reklam Arasındaki 7 Farkı Bulabilir misiniz?

Böyle esprili bir başlık atmak istedim. Eskiden “iki resim arasındaki 7 veya 9 farkı bulun” tarzı bulmacaları çok severdim. Hepsini de bulurdum. :) Sonra sonra bu “benzer ürünlerin reklamını yapan farklı firmaların reklamları” arasındaki farklara yönelmeme sebep oldu. Mesela; ikisi de çikolata veya ikisi de deterjan reklamı ama beni biri ürüne yönlendiriyorDiğer reklam beni hiç etkilemiyor veya ürünü alacak kadar hafızamda yer edinmiyor. Reklamların en önemli amaçlarından biri müşterileri etkilemek ve müşteriyi reklamı yapılan ürünü denemeye teşvik etmek olduğuna göre, şirketlerin ve reklam ajanslarının reklam yaparken daha fazla düşünmeleri gerekmez mi? Yapılan onca hazırlığa, ayrılan zamana, emeğe ve paraya yazık değil mi? Şu iki reklamı izleyince ne demek istediğimi daha net anlatmış olacağım.
Şimdi Reklamlar!


 Bakarsanız ikisi de sigorta reklamı. Her iki şirketinde aynı serideki reklamlarının hepsi de evimizi, arabamızı, iş-yerimizi, sağlığımızı, yatımızı, katımızı yani her şeyimizi sigortalamamızı söylüyor. Peki sizi hangi reklam daha çok etkiledi? Hangi reklamı izledikten sonra “evet benim de bu işi bi düşünmem lazım” dediniz?

Doğrusu beni en çok etkileyen Anadolu Sigorta’nın reklamı. Hepimiz aşağı yukarı bu sözleri söylemez miyiz veya duymaz mıyız. “Bizim site çok güvenli, 24 saat kamera sistemiyle izleniyor, hiçbir şey olmaz” veya “şu kadar yıldır araba kullanıyorum bir çizik bile yok, övünmek gibi olmasın iyi kullanırım” ya da “turp gibiyim bana bişey olmaazzzz”. Anadolu Sigorta’nın bu reklam serisi işte tam da bizim bu söylediklerimizden, duyduklarımızdan ve yaşadıklarımızdan esinlenmiş. Bizden bi reklam yani. Bu yüzden sevdim belki de.

Sigortam Net’in reklamında; oyunculuğu ile adını sinema tarihine yazdırmış Kadir İnanır rol almakta. Onun güvenilirliği, inandırıcılığı ve bakışları üzerinden “%45 fiyat avantajı” ve “7 gün 24 saat hizmet garantisi” üzerinde durulmuş. İnternet üzerinden sigorta tekliflerinin karşılaştırılması yapılıyor ve sigorta almak isteyen kişilere satış gerçekleştiriliyor. Bu reklamda beni sigorta yapmam için yönlendiren bişey yok. Eğer benim aklımda evimi arabamı sigorta yapma fikri hiç yoksa bu reklamı izledikten sonra da böyle bir fikir oluşmuyor. O zaman fiyat avantajı falan beni ilgilendirmez ki. Sigortam Net'in önce beni sigorta yapmaya ikna etmesi gerekmez mi?

Mecburi yapmam gereken sigortalardan bahsediyorsanız eğer; onun için de anlaşmalı olduğum sigorta şirketi bana kendi şirketiyle çalışmaya devam ettiğim için en uygun fiyatı öneriyor zaten. 

Bir de tamamen merakımdan soruyorum. Neden keçi? Keçi gibi inatçılık etmeyin gelin sigortanızı bize yaptırın mı diyorsunuz? Yoksa keçiyi bile ikna ettik sizi de ederiz mi diyorsunuz?
Neden keçi? :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder