Böyle
esprili bir başlık atmak istedim. Eskiden “iki resim arasındaki 7 veya 9 farkı
bulun” tarzı bulmacaları çok severdim. Hepsini de bulurdum. :) Sonra sonra bu
“benzer ürünlerin reklamını yapan farklı firmaların reklamları” arasındaki
farklara yönelmeme sebep oldu. Mesela; ikisi de çikolata veya ikisi de deterjan
reklamı ama beni biri ürüne yönlendiriyor. Diğer
reklam beni hiç etkilemiyor veya ürünü alacak kadar hafızamda yer edinmiyor.
Reklamların en önemli amaçlarından biri müşterileri etkilemek ve müşteriyi
reklamı yapılan ürünü denemeye teşvik etmek olduğuna göre, şirketlerin ve
reklam ajanslarının reklam yaparken daha fazla düşünmeleri gerekmez mi? Yapılan
onca hazırlığa, ayrılan zamana, emeğe ve paraya yazık değil mi? Şu iki reklamı
izleyince ne demek istediğimi daha net anlatmış olacağım.
Şimdi
Reklamlar!
Bakarsanız
ikisi de sigorta reklamı. Her iki şirketinde aynı serideki reklamlarının hepsi
de evimizi, arabamızı, iş-yerimizi, sağlığımızı, yatımızı, katımızı yani her şeyimizi sigortalamamızı söylüyor. Peki sizi hangi reklam daha çok etkiledi?
Hangi reklamı izledikten sonra “evet benim de bu işi bi düşünmem lazım”
dediniz?
Doğrusu
beni en çok etkileyen Anadolu Sigorta’nın reklamı. Hepimiz aşağı yukarı bu
sözleri söylemez miyiz veya duymaz mıyız. “Bizim site çok güvenli, 24 saat
kamera sistemiyle izleniyor, hiçbir şey olmaz” veya “şu kadar yıldır araba
kullanıyorum bir çizik bile yok, övünmek gibi olmasın iyi kullanırım” ya da
“turp gibiyim bana bişey olmaazzzz”. Anadolu Sigorta’nın bu reklam serisi işte
tam da bizim bu söylediklerimizden, duyduklarımızdan ve yaşadıklarımızdan
esinlenmiş. Bizden bi reklam yani. Bu yüzden sevdim belki de.
Sigortam
Net’in reklamında; oyunculuğu ile adını sinema tarihine yazdırmış Kadir İnanır
rol almakta. Onun güvenilirliği, inandırıcılığı ve bakışları üzerinden “%45 fiyat avantajı” ve “7 gün 24 saat hizmet garantisi” üzerinde durulmuş. İnternet üzerinden sigorta tekliflerinin karşılaştırılması yapılıyor ve sigorta almak isteyen kişilere satış gerçekleştiriliyor. Bu
reklamda beni sigorta yapmam için yönlendiren bişey yok. Eğer benim aklımda
evimi arabamı sigorta yapma fikri hiç yoksa bu reklamı izledikten sonra da
böyle bir fikir oluşmuyor. O zaman fiyat avantajı falan beni ilgilendirmez ki.
Sigortam Net'in önce beni sigorta yapmaya ikna etmesi gerekmez mi?
Mecburi
yapmam gereken sigortalardan bahsediyorsanız eğer; onun için de anlaşmalı olduğum
sigorta şirketi bana kendi şirketiyle çalışmaya devam ettiğim için en uygun
fiyatı öneriyor zaten.
Bir de
tamamen merakımdan soruyorum. Neden keçi? Keçi gibi inatçılık etmeyin gelin
sigortanızı bize yaptırın mı diyorsunuz? Yoksa keçiyi bile ikna ettik sizi de ederiz mi
diyorsunuz?
Neden
keçi? :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder