Biliyorum
reklamların fonksiyonlarından birisi de “bilgilendirme”dir. Eğer bir marka yeni
bir ürün çıkarmışsa veya varolan ürüne yeni bir özellik katmışsa bunu
tüketicilere duyurması, tüketicilere ürün hakkında bilgi vermesi gerekmektedir.
Reklam da işte tam bu işe yaramaktadır. Ürünün reklamı yapılararak; en etkili
yolla ve en kısa yolla tüketiciler direkt bilgilendirilir. Tabiki tüketicinin o
reklamı sonuna kadar, kanalı değiştirmeden, dikkatle izlemesi içinde; reklam
yapanların etkili bir giriş yapmaları gerekmektedir. Buraya kadar herşey
tamamdı. Ta ki parodontax reklamlarını izleyinceye kadar.
“Dişlerinizi
fırçalarken sizin de böyle oluyor mu” sorusunu daha duymadan lavaboya kanlı bir
tükürük, eyvah nerde kumanda kanalı hemen değiştireyim derken, kan ağlayan bir
kız “peki böyle olsaydı hemen önlem almaz mıydınız” diyor reklam ama benim bu
geçen birkaç saniye içinde midem alt üst oluyor. Bu araya kumandayı bulup
değiştiriyorum ki ben reklam izlemeyi seven biriyim. Lütfen bana kızmayın ama
gerçek bu.
Aslında
reklamın devamında ürün hakkında o kadar güzel bilgi veriyor ki; işte “malkron
teknolojisi sayesinde diş eti bakımınıza yardımcı olur, unutmayın diş eti
bakımına dikkat etmemek diş kaybına sebep olabilir” yani bu ürün çok faydalı
olacak sana, al bunu diyor ama reklamın bilgilendirici kısmını kaç kişi izliyor
bilemiyorum.
Tamam dikkat
çekmek için ve piyasada bulunan diğer ürünlerden farkını göstermek için
etkileyici bir giriş yapmak gerekiyor evet ama bence böyle değil. Bazen biraz
korkutmak işe yarayabilir ama bu kadarı biraz fazla geldi bana.
Ya farklı
markaların yaptığı gibi “ünlü biri” oynasın reklamlarda veya diğer bir markanın
yaptığı gibi “diş hekimleri” ürünün ne kadar iyi olduğunu anlatsın. Ya da “eski
yumurta testi” ni uygulasınlarJ. Biliyorum bu
sefer de reklamların hepsi birbirine benziyorL. Yeni bi fikir
bulmaya çalışsınlar ya da. Bir yol bulup reklamı değiştirsinler lütfen çünkü
diğer diş macunu reklamlarını izleyebiliyorum.
Parodontax
kullanan arkadaşlarım ilk başta farklı tadından dolayı zor alıştıklarını ama artık
ondan vazgeçemediklerini söylüyorlar. Belki de gerçek kullanıcıları
konuşturmalılar reklamlarda.
Peki bu haliyle reklam
bana ürünü aldırdı mı veya aldırır mı? Hayır şimdiye kadar almadım. Reklamı
değişirse düşünebilirimJJ
Bende aynı sizin gibi düşünüyorum aynı tebkileri vermisiz bende kanalı degistirmek ya da suratimi ekşitim bitmesini beklerim tesbit tam
YanıtlaSilBende aynı sizin gibi düşünüyorum aynı tebkileri vermisiz bende kanalı degistirmek ya da suratimi ekşitim bitmesini beklerim tesbit tam
YanıtlaSilÇok teşekkür ederim yaptığınız yorum için. Diğer reklamlarda görüşmek üzere...
YanıtlaSil