Bankalar hayatımızı kolaşlaştıran pekçok işlevi bünyesinde
bulundurdukları için bunları tanıtmak, müşterilerini haberdar etmek ve yeni
müşteriler kazanabilmek için fazlasıyla reklam yapmaktadırlar. Son yıllarda
özellikle “ev kredisi, araba kredisi, ihtiyaç kredisi hatta tatil kredisi” veya
“kredi kartı, avantajları, bonusları ve taksit imkânları” üzerine reklamları
daha çok görür olduk. Yapı Kredi Bankası reklamları diyince eminim hepimizin
aklına pek çok reklam geliyordur. Benim de, hafızamı yokladığımda, “dık dık dık
eyi gunler, pardon burası yapı kredi değil mi gibi eski reklamlar aklıma
geliyor. Hatta o ara herkesin ağzına pelesenk olmuştu ve ilk başlarda
gülümseten reklam sonra sonra insanları sinir etmeye başlamıştı. “Tık dık dık
eyi gunler, dık dık dık eyi gunler” yakışan yakışmayan, yapan yapamayan ben de dâhil
herkes en az bir kez bu esprili cümleyi kullanmıştı.
Daha yakın tarihlere gelirsek “sınır tanımayan Kaya ailesi”
yer aldı Yapı Kredi reklamlarında. “Sıradan şeyler onlara göre değildir, konu
aileleri olunca onlar her sınır aşabilir. Neşeleri de hüzünleri de sınırsızdır,
iştahları da cömertlikleri de sınırsızdır. Her duygularını sınırsız yaşarlar”.
Bu reklamı izleyince ihtiyaçlarının da sınırsız olacağıJ hemen anlaşılmaktadır.
Tabiki burda Yapı Kredi Bankası devreye girecektir. Bayramda tatil planı mı
hemen kredi, eşyalar mı değişecek hemen kredi, beklenmedik masraflar mı çıktı
hemen kredi. Sınırsız ihtiyaçlara “hizmette sınır yoktur” sloganıyla sınırsız
hizmet vadedilmektedir.
Bir de “vadaaa diye bağıran, mor küçük sevimli yaratıklar”
reklamını söylemeden geçemeyeceğim. Vadaalar anlaşmalı olan her yerde puan
kazandırır, taksitlendirme yapar veya ödemeyi erteler. Bankalar zaman zaman
illaki farklı bir figür veya bir hayvan veya bir çizgi karakter karakter
kullanma ihtiyacı hissediyorlar. Hernekadar sebebini anlayamasamda vadaalar
bana sevimli gelmiştir.
Bana göre; bu anlatmış olduğum reklam araçları, aşağı yukarı
diğer banka reklamlarında da kullanıldı. Dikkat çekmek için; ya bir hayvan
figürü kullanıldı ya ünlü bir isim o bankayı kullanarak kredi çekti ya da kredi
kartlarının hepsi puan üstüne puan verdi.
Ama Yapı Kredinin öyle bir reklamı var ki, bana kendini hiç
unutturmadı. Hatta en iyi reklam kategorim içinde hep yerini aldı. “Az laf çok
iş”. Yaşlı ve oldukça tecrübeli olan bir balıkçı yanındaki balık tutmaya
çalışan genç arkadaşa “Akıntıya bakıcaksın, ölçüceksin biçiceksin, tam yerine
atacaksın, elin hassas olacak, oltana hangi balığın vurduğunu oltanın
titreyişinden” derkeeennn genç arkadaş oltasını çeker ve olta balıkla doludur.
Yaşlı adam şaşırır. Ekranda slogan çıkar. “Az laf çok iş” genç balıkçı
balıklarını oltadan ayırırken; “burası Yapı Kredi, burda az laf çok iş vardır,
hizmette sınır yoktur” der ve reklam 28 saniye de biter. Anlatmak istediğini o
kadar net anlatıyor ki.
Arkadaş ortamlarında “şu reklamı gördün mü veya şu markanın reklamı güzel olmuş” türünden konuşmalar yaparken ben Yapı Kredinin bu reklamını anlatırım ve “işte reklam böyle olur” derim. Bu reklam dizisini yapanları tebrik ediyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder