15 Nisan 2016 Cuma

Yapı Kredi Bankasının En İyi Reklamı Sizce Hangisi???

Bankalar hayatımızı kolaşlaştıran pekçok işlevi bünyesinde bulundurdukları için bunları tanıtmak, müşterilerini haberdar etmek ve yeni müşteriler kazanabilmek için fazlasıyla reklam yapmaktadırlar. Son yıllarda özellikle “ev kredisi, araba kredisi, ihtiyaç kredisi hatta tatil kredisi” veya “kredi kartı, avantajları, bonusları ve taksit imkânları” üzerine reklamları daha çok görür olduk. Yapı Kredi Bankası reklamları diyince eminim hepimizin aklına pek çok reklam geliyordur. Benim de, hafızamı yokladığımda, “dık dık dık eyi gunler, pardon burası yapı kredi değil mi gibi eski reklamlar aklıma geliyor. Hatta o ara herkesin ağzına pelesenk olmuştu ve ilk başlarda gülümseten reklam sonra sonra insanları sinir etmeye başlamıştı. “Tık dık dık eyi gunler, dık dık dık eyi gunler” yakışan yakışmayan, yapan yapamayan ben de dâhil herkes en az bir kez bu esprili cümleyi kullanmıştı.


Daha yakın tarihlere gelirsek “sınır tanımayan Kaya ailesi” yer aldı Yapı Kredi reklamlarında. “Sıradan şeyler onlara göre değildir, konu aileleri olunca onlar her sınır aşabilir. Neşeleri de hüzünleri de sınırsızdır, iştahları da cömertlikleri de sınırsızdır. Her duygularını sınırsız yaşarlar”. Bu reklamı izleyince ihtiyaçlarının da sınırsız olacağıJ hemen anlaşılmaktadır. Tabiki burda Yapı Kredi Bankası devreye girecektir. Bayramda tatil planı mı hemen kredi, eşyalar mı değişecek hemen kredi, beklenmedik masraflar mı çıktı hemen kredi. Sınırsız ihtiyaçlara “hizmette sınır yoktur” sloganıyla sınırsız hizmet vadedilmektedir.

Bir de “vadaaa diye bağıran, mor küçük sevimli yaratıklar” reklamını söylemeden geçemeyeceğim. Vadaalar anlaşmalı olan her yerde puan kazandırır, taksitlendirme yapar veya ödemeyi erteler. Bankalar zaman zaman illaki farklı bir figür veya bir hayvan veya bir çizgi karakter karakter kullanma ihtiyacı hissediyorlar. Hernekadar sebebini anlayamasamda vadaalar bana sevimli gelmiştir.
Bana göre; bu anlatmış olduğum reklam araçları, aşağı yukarı diğer banka reklamlarında da kullanıldı. Dikkat çekmek için; ya bir hayvan figürü kullanıldı ya ünlü bir isim o bankayı kullanarak kredi çekti ya da kredi kartlarının hepsi puan üstüne puan verdi.

Ama Yapı Kredinin öyle bir reklamı var ki, bana kendini hiç unutturmadı. Hatta en iyi reklam kategorim içinde hep yerini aldı. “Az laf çok iş”. Yaşlı ve oldukça tecrübeli olan bir balıkçı yanındaki balık tutmaya çalışan genç arkadaşa “Akıntıya bakıcaksın, ölçüceksin biçiceksin, tam yerine atacaksın, elin hassas olacak, oltana hangi balığın vurduğunu oltanın titreyişinden” derkeeennn genç arkadaş oltasını çeker ve olta balıkla doludur. Yaşlı adam şaşırır. Ekranda slogan çıkar. “Az laf çok iş” genç balıkçı balıklarını oltadan ayırırken; “burası Yapı Kredi, burda az laf çok iş vardır, hizmette sınır yoktur” der ve reklam 28 saniye de biter. Anlatmak istediğini o kadar net anlatıyor ki.


Arkadaş ortamlarında “şu reklamı gördün mü veya şu markanın reklamı güzel olmuş” türünden konuşmalar yaparken ben Yapı Kredinin bu reklamını anlatırım ve “işte reklam böyle olur” derim. Bu reklam dizisini yapanları tebrik ediyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder