28 Nisan 2016 Perşembe

Şarkılı Türkülü Reklamlar

Gün içinde bazen bi bakıyorum kafamın içinde bir şarkı dönüyor da dönüyor. Durdurmaya çalışıyorum, sinir oluyorum ama nafile. Tıpkı bozuk bir plak gibi tekrar tekrar söylüyorum şarkıyı içimden. Bu bazen duyduğum bir pop şarkısı bazen de televizyonda izlediğim son reklamdan kalan reklam şarkısı.

Reklamı yapılacak olan ürünü anlatmak ve ürünün satın alınmasını sağlamak için reklam senaryoları oluşturuluyor. Senaryolarda mesaj verilirken; reklamın daha akılda kalıcı olmasını sağlamak, müşterilerle duygusal bir bağ kurmak, dikkat çekmek ve izleyicilerin reklamdan keyif alıp kanalı değiştirmesini engellemek için: reklam mesajına ya müzik ekleniyor veya mesaj şarkı olarak ortaya konuyor. Müzikli tekerlemelerin ve şarkıların kullanılmasıyla biz ürünleri veya markaları zaman içinde bu melodiyle birleştiriyoruz ve belli bi zaman sonra melodiyi duyduğumuzda direkt ürünü hatırlıyoruz.



Geriye dönüp baktığımda çocukluğumdan kalan pek çok reklam müziği aklımdadır. Eminim benim yaşımda olanlar da şimdi söyleyeceğim reklamların çoğunu melodisiyle birlikte hatırlayacaklardır.

“Annecim annecim baksana
Şampuanım bitmiş alsana
Dalinle saçlarım ipek gibi
Tertemiz yumuşacık mis gibi
Dalin dalin dalin dalin şampuaaaannn” 
Dalinin yıllar önce çekilmiş bu reklamını hatırlıyorum ama şu günlerde yayınlanan reklamını sorsanız maalesef aklıma şarkısı gelmiyor. Ya yeterince yayınlanmıyor veya bu şarkısı kadar güzel olmadığı için hatırlayamıyorum. Yeni reklamın şarkısı mı yok acaba  diye içimden geçirdim şuan. 
Ya da; 
Bana veya kardeşime “sana marketten ne alalım” diye sorulduğunda; "çıkı çıkı çıkı çıkı Bonibon çantada cepte Bonibon" dediğimizi hatırlıyorum.

Ya da; 
Eti Bisküvi Reklamı yıllarca dilimize pelesenk olmuş reklamlardan biridir. Hatta bence yeni jenerasyon bile bu reklam şarkısını biliyordur. Bu reklamlar gibi daha pek çok eski reklam hepimizin aklında kalmıştır. Amaçlarına da ulaşmışlar ve bize ürünlerini satmışlardır.
Günümüze geldiğimde reklamlarda şarkılar ve müzik yine ön planda. Reklamların çoğunda müzikle birlikte renklerin canlılığı, hareketlilik ve enerji de hissediliyor. Verebileceğim en iyi örneklerden biri Hopi Reklamı’dır.

Hopi kullanıcısının zevklerine ve ilgi alanlarına göre istediği ürünlere ulaşmasını sağlıyor. Asıl amacı ise paracık kazandırmak. Diyelim ki; Hopi’yi kullanıyorum ve çook istediğim çantayı 100 liraya alıyorum. Hopi’m sayesinde 30 lira paracık kazanıyorum. Bugün kim kime 30 lira verir durup dururken. Sonra tabiki alışverişe devam ederken “inanmıyorum bu ayakkabı tam çantama biçilmiş kaftan” o da 100 lira. Hay Allah! Bunu da almazsam ölürüm.J Eşim bişey der mi acaba??? Aaaa işe bak burda da Hopi var. Hem de paracıkların 3 katı uygulaması var. Süperrr. Yani 30×3=90 lira. Ayakkabım Hopi sayesinde 10 liraya geldi. Oleyy.
Gelelim reklama; Tolga Çevik’in mükemmel oyunculuğuyla birleşen farklı kişiliklerin şarkıyla senkronize dans etmesi ve şarkı sözleriyle ürünün anlatılması reklam senaryosunu mükemmel hale getirmiş ve reklam dilden dile dolaşır hale gelmiştir. Ayrıca dans o kadar populer olmuştur ki ben sokakta bu şarkıyı söyleyip aynı dansı yapan çocuklar gördüm. Çok eğlenceli bir reklam olmuş. Ben çok beğendim.
Reklam sonrası da birçok kişinin Hopi’ yi kullandığını gördüm. Bana gelince; ben reklamını çok sevdim ama Hopi’yi indirmedim ve kullanmadım. İhtiyaç duymadım demekki… J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder